להזמנות חייגו 1-700-701-250
משלוח חינם בהזמנה מעל ₪150

משלוח חינם בקנייה מעל 150 שח וגם משלוח עד הבית תוך יום

מאמרים

עמוד הבית / מאמרים / לא תאמינו אילו מאכלים אסורים לכלבים

לא תאמינו אילו מאכלים אסורים לכלבים

עמוד הבית / מאמרים / לא תאמינו אילו מאכלים אסורים לכלבים

נשירה אצל כלבים

חטיפים מומלצים לכלבים

איך להאכיל גור כלבים?

מה מותר לחתולים לאכול

אוכל מומלץ לכלבים קטנים

אוכל מומלץ לכלבים גדולים

איך להשתמש באוכל לכלב לאילוף נכון

דירוג מזון כלבים לשנת 2024 - אוכל לכלבים

הריון כלבים – המדריך המלא

אוכל ביתי לכלבים - איך להכין חטיפים לכלבים

מה חתולים אוהבים לאכול ולמה הם בררנים?

פרוביוטיקה לכלבים - האם יעילה ואיך משתמשים בה?

לא תאמינו אילו מאכלים אסורים לכלבים

אוכל לגורים מומלץ: 5 המותגים המומלצים עד גיל שנה

איך לבחור מזון איכותי לחתול?

כיצד בוחרים חנות ציוד לחיות מחמד

מה מותר לכלבים לאכול

איך לבחור אוכל איכותי לכלב?

כלבים אוהבים לקבל ביס נוסף מהאוכל שלנו בכל פעם שהם יכולים, ולכן עליכם להיזהר ממה שנמצא בהישג לשונו של החבר הטוב ביותר שלכם, כי יש כמה מאכלים אסורים לכלבים שעלולים להיות מסוכנים מאוד לבריאותו.

אם אתם רוצים לפנק את כלבכם, תוכלו לרכוש חטיפי אילוף לכלבים בחנות כלבים – ספידי פט, חלקם אף מיועדים לשמירה על בריאות הפה והחניכיים של כלבכם וישמשו אותו למשחק ופורקן אגרסיות. עם שילוב של תוספי תזונה לכלבים תוכלו להבטיח שכלבכם יצרוך תזונה בריאה ומאוזנת שתסייע לו להתפתח ולשמור על בריאות איתנה.

הכנו עבורכם רשימה של מזונות ומרכיבים נפוצים שכדאי להרחיק את כלבכם או למנוע חשיפה אליהם!

כלב נשכב על בצלים מבלי לאכול אותם

9 מאכלים אסורים לכלבים שכדאי להרחיק מחברכם הטוב

1. כל מה שמכיל את הממתיק קסיליטול

קסיליטול הוא סוג של ממתיק מלאכותי המצוי במוצרים רבים ללא סוכר כמו מסטיק וממתקים. אך נפוץ למצוא אותו גם ברכיבי מזון אחרים כמו חמאת בוטנים. קסיליטול יכול לגרום לשחרור אינסולין, מה שעלול להוביל לאי ספיקת כבד, התקפים ונזק מוחי אצל חיית המחמד שלכם, ומסיבה זו הוא מככב בראש הרשימה של מאכלים אסורים לכלבים.

2. שוקולד, קפה וקפאין

בעוד שבעלי כלבים רבים כבר מכירים את אזהרת השוקולד, רבים מתעלמים מהעובדה, שקפה וקפאין מכילים כולם חומרים הנקראים מתילקסנטינים, המסוכנים מאוד לבריאות חיית המחמד שלכם. כאשר הם נבלעים על ידי הכלב שלכם, מתילקסנטינים עלולים לגרום לתופעות לוואי רבות, כגון:

  • הקאות ושלשולים
  • התנשפות
  • צמא והשתנה מוגברים
  • היפראקטיביות
  • קצב לב חריג
  • רעידות
  • פרכוסים ואפילו מוות.

שימו לב! ככל שאחוזי הקקאו גבוהים יותר, כך השוקולד מסוכן יותר לכלבכם. בדרך כלל שוקולד מריר יהיה המסוכן ביותר. לעומת זאת, בשוקולד הלבן יש את הרמה הנמוכה ביותר של מתילקסנטינים. חשוב להבהיר, שאפיית שוקולד מעלה את כמות המתילקסנטינים, כך שעוגת שוקולד היא סכנה ממשית לחייו של הכלב שלכם.

3. בצל שום ועירית

אצל חיות מחמד בכלל, ובקרב כלבים בפרט, ירקות מסוג זה עלולים לגרום לנזק לתאי הדם האדומים. אף על פי שחתולים רגישים להם יותר, גם כלבים נמצאים בסיכון אם הם צורכים מספיק ממזונות אלה.

4. בשר גולמי/ לא מבושל וביצים עלומות

בשר גולמי (בכללותו גם עוף ודגים) וביצים הם בין הדברים המסוכנים ביותר לכלבכם, ולכן נחשבים למאכלים אסורים לכלבים. הם יכולים לעתים קרובות להכיל חיידקים כמו סלמונלה ו- E. coli, שעלולים להזיק הן לחיות מחמד והן לבני אדם. ביצים גולמיות מכילות גם אנזים בשם אבידין, שמפחית את ספיגת הביוטין, ויטמין מסוג B, שיכול לגרום לבעיות עור.

כמו כן, לפני שרוכשים עצמות לכלבים חובה לוודא שהכלב שלכם מקבל את העצם המתאימה לו, הרי גם בעצמות גולמיות יכולות להיות מסוכנות מאוד לבעלי חיים מבויתים, מכיוון שהן יכולות להיחנק מהן. פרט לכך, אם העצמות יתפזרו, הן עלולות להיתקע או לנקב את מערכת העיכול של חיית המחמד שלכם.

5. ענבים וצימוקים

למרות שמומחים לא מצאו בדיוק מה החומר הרעיל שמצוי בענבים ובצימוקים, נמצא כי עדיף להימנע מלתת אותם לכלבים, מכיוון שהם עלולים לגרום לאי ספיקת כליות, ולכן תמיד נכללים ברשימת מאכלים אסורים לכלבים.

6. מזון וחטיפים מלוחים

מלח, כמו גם מזון עתיר מלח כמו צ'יפס ובייגלה, יכול להוביל לצמא מוגזם ולהטלת שתן מוגברת, ואף להרעלת נתרן אצל חיות מחמד. כמה סימנים לכך שחיית המחמד שלכם צרכה יותר מדי מלח כוללים הקאות, שלשולים, דיכאון, רעידות, טמפרטורת גוף גבוהה, פרכוסים ואפילו מוות.

7. אגוזים

אגוזים, ובכללותם שקדים, פקאנים ואגוזי מלך, מכילים כמויות גבוהות של שמנים ושומנים, העלולים לגרום להקאות, שלשולים ואפילו דלקת בלבלב אצל חיות מחמד.

נמצא שאגוזי מקדמיה הם המסוכנים ביותר לכלבים, ועלולים לגרום לבעיות כמו:

  • חולשה
  • דיכאון
  • הקאות
  • רעידות והיפורתרמיה.

8. אלכוהול

בשום מקרה אסור לתת לחיית המחמד שלכם אלכוהול, מכיוון שיש לו את אותה השפעה על הכבד והמוח של הכלב שלכם כמו על אלו של האדם, אלא שעבורו נדרשת כמות מזערית כדי לעולל נזק רב.
אם כלבכם צורך אפילו כמות קטנה של אלכוהול, הוא עלול לסבול מהתסמינים הבאים:

  • הקאות
  • שלשולים
  • ירידה בתפקוד מערכת העצבים המרכזית
  • בעיות בתיאום
  • קשיי נשימה
  • תרדמת ואפילו מוות.

9. תרופות

אמנם תרופות לא נחשבות למזון או רכיבי תזונה, אך אפילו הנפוצות שבהן, אלו שלא מצריכות מרשם רופא, עלולות לגרום לבעיות בריאות חמורות עבור חיות המחמד שלכם, ולכן חשוב לשמור אותן נעולות במקום בטוח. אם הכלב שלכם תופס תרופות נפוצות כמו איבופרופן לדוגמה, הן עלולות לגרום לו לנזק חמור.

אנו בחנות החיות ספידי-פט בטוחים שאתם עושים כל שביכולתכם כדי להבטיח שכלבכם יהיה בטוח, בריא ומאושר. אז אם גם אתם מחפשים מוצרי טיפוח לכלבים, משחקים, מזון איכותי ועוד. נשמח לראותכם מבין לקוחותינו. למידע נוסף התקשרו עכשיו!

מאמרים נוספים
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשרו עכשיו: 1-700-701-250

    השאירו פרטים
    השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
    התקשרו עכשיו: 1-700-701-250

      עגלת קניות
      Sidebar
      הקלד את שם המוצר
      איך להשתמש באוכל לכלב לאילוף נכון
      קבלו 10% הנחה על אוכל יבש ושימורי כלבים
      בהזנת קוד קופון - 10OFF